ניווט באתר חשוב ביותר במהלך קידום אורגני

אמרתם ניווט ? מי צריך ניווט יגיד לקוח כשייחשף לעלות עבודת קידום אתרים אורגני בלי לקחת בחשבון שעבודת קידום כוללת סעיפים רבים נוספים מלבד ניווט וזאת במטרה להוזיל עלויות במקרה הטוב ובמקרה הגרוע יותר, פשוט ינתק עמכם קשר, אך לא להרבה זמן לדעתי.

מי שמחפש פתרונות זולים, ללא קשר לתחום, בד"כ עלולים ליפול קורבן לידיים של חובבנים.

עד היום (יגיד הלקוח) האתר פעל לטובת העסק בצורתו הנוכחית וכך זה יהיה גם בהמשך, אך לאחר בדיקת נתוני פעילות האתר, ניתן לראות כי רוב הכניסות לעמודיו הבודדים היום, הינם בצורה ישירה וללא אתרים מפנים ובטח לא דרך תוצאות חיפוש של מנועי חיפוש הגדולים.

למה זה קורה ? ובכן ישנן סיבות רבות שיכולות לגרום לכך, אך אחד מסיבות העיקריות הינה תפריט ניווט.

נשמע דבר פעוט ולא כל-כך חשוב, אך במידה ובודקים לעומק, ניתן להבין למה לתפריטי ניווט של אתרים משמעות כה גדולה ומשפיעה מאוד על מיקומם של כל אתר ואתר.

למעשה באמצעות ניווט ניתן להגיע לכל דפי האתר ובמידה ואחד או יותר מדפי האתר אינם נגישים באמצעות הניווט, מנועי חיפוש אינם מאנדקסים אותו או אותם ולכן נגרם לאתר נזק שמתבטא במיקום נמוך ועקב כך גם כמות כניסות נמוכה מאוד.

אז מה ניתן לעשות בכדי לפתור את הבעיה ולגרום לאתר להיות מדורג גבוה ?

קודם כל יש לבצע תכנון של האתר המקודם לפי מחקרי שוק פעילות ומילות/ביטויי מפתח אותם נרצה לקדם על עמודיו השונים.

לאחר שבידינו אוצר מילים מחולק לקבוצות, ניתן להתחיל בתכנון וזה במקרה ומדובר על אתר חדש.

כאשר מדובר על אתר וותיק, יש לגשת למשימת תכנון האתר מחדש בזהירות רבה ולפעול לפי כלל חשוב – העברת וותק וכוח של דפים ישנים לדפים מקבילים באתר החדש, כאשר עושים זאת באמצעות הפעלת הפניה קבועה (הפניית 301).

למעשה הפניית 301 מודיעה לעכבישי סריקה של מנועי חיפוש שונים, שדף מסוים עבר באופן קבוע לכתובת חדשה, כאשר לאחר מספר סריקות, הדף הישן נמחק מאינדקס של מנועי חיפוש ובמקומו יופיע הדף החדש והחשוב מכל במקרה הזה גם המיקום.

לרוב, לאחר מעבר מסוג זה, עמודים וותיקים עם דירוג גבוה, יאבדו מיקומם הגבוה וירדו מספר מקומות, כאשר במידה ומעבר בוצע בצורה נכונה כולל תכנון מבנה האתר, המיקומים הרגילים יחזרו ואף ידורגו הדפים המקודמים יורת גבוה.

נקודה נוספת ומאוד חשובה היא שתפריטי ניווט באתר יושמו בעזרת קישורים גלויים למנועי חיפוש וללא שימוש בשפות צד משתמש כמו JAVASCRIPT וללא FLASH מיותר, אלא רק באזורים לא גדולים במיוחד בדפי האתר.

ודבר אחרון לפוסט זה – יש משמעות גדולה למיקום של קישורים גלויים למנועי חיפוש באתר ועל כך בפוסט הבא…

החומרים מוגשים באמצעות לאוניד אוסטרובסקי מומחה קידום אתרים ושיווק באינטרנט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים