שיווק ברשתות חברתיות הינו נחוץ אך אין זה אומר שיש לירות לכל עבר

רשתות חברתיות עם חלוף שנים הפכו לחלק בלתי נפרד מאיתנו, גם עבור אלה שלא ממש מתחברים לרעיון ופוסלים על סף כל הצעה מחבר טוב או מכר, לפתוח חשבון בפייסבוק או דומיו.

אז בסדר, השלמנו עם הרעיון שגם אנחנו חייבים ובאמת בררנו פה ושם איך עושים זאת בצורה נכונה, השקענו "כמה" שעות עבודה אם זה על חשבון מעסיק או על חשבוננו (בלילה).

מה עושים עכשיו ? כמובן שצוברים סביבנו מעגל חברים וירטואליים בלתי נגמר וכאשר חבר חדש מצטרף לרשימת חברים שלנו אנו מרגישים סיפוק של ממש והינה, תוך ימים בודדים צברנו מעגל חברים וירטואליים שנספר במאות ואולי אלפים (תלוי באיזה קצב והתמדה עבדנו בלילה או על חשבון המעסיק).

אך בואו ולשנייה אחת בלבד ננסה להיזכר מהי המטרה המקורית שלנו הייתה ?

כמובן שזה היה שיווק ברשתות חברתיות ולטובת זה יש לנו מעגל חברים לא מבוטל וכמובן שלאחר שיחה או שתיים עם חברים מכירי אינטרנט, קבלנו המלצה להתחיל "להפציץ" את אותם החברים הוירטואליים בהודעות פרטיות ולא רק על אתר הנפלא שיש ברשותך עם סל מוצרים משגע ועליות שעלולות להביא למהפכה של ממש בשוק מקומי ואפילו עולמי.

טוב, כאן נעצור לשנייה, נסתכל סביב, נתבונן בנוף (גוגל אנליטיקס שהוטמע באתר לפני תחילת פעולות הנ"ל).

כמעט משוכנע ששני הנתונים החשובים ביותר לנו כבעלי עסקים – אחוזי עזיבה קרובים ל-100% וזמני שהיה באתר קרובים ל-0 שניות, יהיה הנתונים של מדידות של גוגל אנליטיקס עבור אתרנו עם מוצרים ומחירים הטובים בשוק.

במילים אחרות זהו כישלון מוחלט וציון 0 עבור עבודת שיווק באמצעות רשתות חברתיות – שריפת זמן יקר לשווא.

ועכשיו בואו ננסה להגדיר ביחד את המטרות, דרכי פעולה נכונות, תחנות ביניים לבדיקת פעילות, וכן הלאה, וכן הלאה, וכן הלאה.

בואו ונדבר על חברה דמיונית שעוסקת בשיווק נדל"ן פרטי ועסקי באזור המרכז עם אתר אינטרנט, סוללת אנשי מכירות ניידים, משרד מפואר והמון רעיונות על דרכי פעולה להבאת לקוחות חדשים לחברה.

תקציב שנתי של החברה לצורכי שיווק באינטרנט עומד על 100000 (מאה אלף) שקל.

המטרה: הגדלת מעגל לקוחות החברה באמצעות רשת האינטרנט, שמעוניינים בנכסים באזור המרכז – דירות להשכרה, דירות למכירה, משרדים להשכרה ולמכירה, מבני תעשייה להשכרה ולמכירה, קרקעות לבניה.

דרכי פעולה אפשריות:

  1. ביצוע תהליך קידום אתרים מקצועי לאתר החברה (קידום אורגני)
  2. קידום ממומן לאתר החברה באמצעות גוגל ופייסבוק (פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק)
  3. שיווק אתר החברה ומוצריה ברשתות חברתיות, לרבות פייסבוק
  4. רכישת מדיה באתרים העוסקים הנדל"ן
  5. דיוור באמצעות דואר אלקטרוני למנויי פורטלים העסקים בשוק הנדל"ן ותחומים משיקים
  6. כתבות PR באתרים נחשבים ועוסקים בתחום פעילות החברה או בתחומים משיקים

בחירת דרכי פעולה:

תקציב של מאה אלף שקל בהחלט מכובד, אך לא יספיק להפקת ענק ופעולה לפי שישה סעיפים המפורטים מעלה (וזאת עדיין רשימה לא מלאה של פעולות אפשריות), לכן בחירת שלושה סעיפים ראשונים, בהחלט תעזור לחברה לקדם את מוצריה וזאת ללא חריגה מהתקציב שנתי של מאה אלף ₪.

  1. קידום אורגני לאתר החברה (SEO) – ישרת את צרכי החברה לאורך זמן, אך מכיוון שליהנות מפירות עבודה מקצועית יהיה ניתן כעבור מספר חודשי פעילות, העבודה תתחיל מהפעלת פרסום ממומן בגוגל ופייסבוק.
  2. קידום ממומן בגוגל – במקרה ומדובר על עבודה מקצועית, מחקר שוק פעילות, יצירת אוצר מילים, חיבור מודעות, בחירת דפי נחיתה באתר הקיים או יצירת דפי נחיתה ייעודיים לצורכי הקמפיין, הגדרת מעקבים אחרי דפי נחיתה (GOALS) – כל זאת עד חמישה ימי עבודה (שבועה קלנדארי).
  3. קידום ממומן בפייסבוק – כנ"ל

תחנות ביניים לבדיקת הצלחה:

  1. קידום אורגני – למעשה הצלחת קידום אורגני תהיה אפשרית ע"י מדידה בין נתוני פעילות האתר בחודש פעילות אחרון אל מול נתוני פעילות האתר בחודש שלפני. על הגרף כניסות אורגניות להיות מופנה למעלה, למעט מקרים, בהם קיימת עונתיות לצריכת מוצר או שרות. במקרה כזה ההצלחה תימדד ע"י השוואה בין חודש פעילות השנה אל מול חודש פעילות באותו חודש בשנה אשתקד.
  2. קידום ממומן בגוגל ופייסבוק – במקרה של קידום בקישורים ממומנים מדובר על מערכת שמספקת נתוני שטח מלאים ואמיתיים של מתרחש 24 שעת אחרוה. אין ספק שגם באותו היום ניתן לראות נתונים, אך בכדי להיות בטוחים במאה אחוזים או קרוב לזה, מומלץ להתייחס לנתונים 24 שעות אחורה. במקרה של קידום ממומן, הנתונים החשובים לנו כמפרסמים, הם עלות נמוכה ללחיצה, וכמות פניות איכותיות שמייצר הקמפיין (לידים).

בצורה כזו תמיד ניתן להיות עם עצבה על הדופק ולשנות/לתקן/לייעל אסטרטגיה בהתאם למטרות העסקיות שהוצבו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים